25 Ağustos 2010 Çarşamba

Nene Oldum Gidiyorum


Hani evli çiftlerin tipik bir muhabbeti vardır ya ''Ayy şenin yaşlılığın hiç çekilmez, ıyhhhhh'' Tabi bizde de çok geçmiştir, öyle ki ben bunu takıntı haline getirip enine boyuna çok düşündüm nasıl bir nine olacağımı.Herşey hazır, şöyle bir 65'i devireyim Allahın izniyle; tatbik etmeye başlayacağım. Şöyle bir göz atalım:


1.Teknolojiden asla vazgeçme, son çıkanları takip et.
Şimdiki teknolojiye göre düşünürsek; şöyle aile meclisi kurulup da torun torba etrafıma dizilince bana yeni çıkan fotograf makinelerinin, cep telefonlarının hangisini tavsiye edersin nene? Şu cep telefonu kaç megapixel diye sorduklarında, oturaklı bir cevap verecek altyapıya sahip olacağım.

2.Pamuk nine imajını asla kullanma
Ne olursa olsun asla yün yumağına dönmüş saçlarla ortaya düşmeyip, dönemin moda saç rengi neyse o renge boyayacağım.Unu eledim eleğimi astım tarzı kıyafetler yerine sportif ve enerjik bir şekilde giyineceğim.

3.Fiziksel gücünün elverdiği ölçüde kendi işini kendin yap
Allah kötüsünü vermesin,fiziksel bir engelim olmazsa her işimi kendim yapacağım, öyle oturduğum yerden geline kıza emretmeyeceğim.Kurda sormuşlar, ''ensen niye kalın?'' diye; ''her işimi kendim yaparım'' demiş.

4.Eve kapanma dinamik ve sosyal ol
Benim yaşım geçmiş deyip dizime battaniye örtüp kucağımla kediyle oturmayacağım.Dernekler kurup aktif üyelikle çalışacağım,geniş bir arkadaş çevrem olacak.Gözüm kapıda çocukların beni hatırlamasını beklemeyeceğim.
Bunlar ana maddeler.Daha yaşım genç,o zamana kadar listeyi uzatırım. Zaten bu devirde 65 yaş üzerine çıkabilirsek ne mutlu bize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder